Середа, 26.11.2014, 14:23Вітаю Вас Гість | RSS
Мій сайт
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Віртуальна школа. Місця » Кабінет молодшої школи » Органи Чуття (урок Захаревич О.П.)
Органи Чуття (урок Захаревич О.П.)
ЗОШ№6Дата: Понеділок, 07.11.2011, 18:16 | Сообщение # 1
Школа


скачати презентацію

Урок: Органи чуття. Гігієна органів чуття.(З клас)
Тема. Органи чуття. Гігієна органів чуття.
Мета. Формувати уявлення про органи чуття та їхню роль у житті лю¬дини, прищеплювати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами чуття, розвивати зв'язне мовлення, прищеплювати навички рефлексії. Виховувати старанність, почуття відповідальності.
Навчально-дидактичне забезпечення уроку: кольорові картки для кож¬ного учня, таблиці, схеми з теми «Органи чуття», непрозорі мішечки з різ¬ними предметами, інструктажі щодо організації роботи в малих групах, тестові завдання для кожного учня, лимон, предметні малюнки, сюжетні малюнки за темою «Пори року», бейджики з надписами «Лідер», «Швид¬ка допомога».
Хід уроку
І. Організація класу
Учитель. Привітайте гостей, що до нас завітали. Хочу чути, чого б ви усім побажали.
Діти. Всім присутнім здоров'я ми зичим й добра. Учитель. А тепер до роботи приступати пора
II. Підсумок фенологічних спостережень
— Наш урок розпочнемо з підсумку спостережень за природою (фено¬логічних спостережень). Погляньте на ілюстрації і виберіть ту, що відпові¬дає нинішній порі року. Назвіть цю пору.
— Як змінюється природа з приходом весни? Що відбувається з рос¬линами?
— Які зміни відбуваються з приходом весни в житті звірів, птахів?
— Які птахи вже повернулися з вирію?
— Що ви можете повідомити про весняний день?
— Як змінюється висота сонця, температура повітря?
— Підніміть руку ті, кому подобається весна. Чим вона вам подоба¬ється?
— Які роботи весною виконують дорослі?
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
— Пройде зовсім небагато часу, заквітують сади, щоб порадувати нас потім своїми дарами.
— Що я тримаю в руці? (Яблуко) Яке воно за кольором? Яке воно за формою? Яке яблуко за розміром? Яке яблуко на смак? Що вам допомо¬гло дізнатись, що яблуко кругле, зелене, невеличке? (Очі) Який ваш ор¬ган допоміг вам дізнатись, що воно солодке? (Язик)
Звучить музика.
— Чим наповнився наш клас? Що змінилося в класі? (У класі залуна¬ла музика.)
— Який ваш орган допоміг вам почути цю музику? (Вуха)
— Піп тепер я тримаю в руках? (Парфуми)
— Навіщо їх використовують? (Щобгарно пахнути.)
— Який орган допомагає нам вловити запахи? (Ніс)
— Повторіть, будь ласка, які ж органи допомогли вам побачити яблу¬ко, відчути його смак, почути музику, відчути аромат парфумів.
Діти називають, а вчитель на дошці закріплює картки зі словами «Очі. Ніс. Вуха. Язик».
— Поміркуйте і скажіть, яким було б наше життя, якби ми не могли відчувати смаку їжі, чути чарівних звуків музики, вдихати аромати квітів, бачити своїх однокласників, маму, тата? (Життя було б сірим, зубожілим, безликим, убогим, позбавленим радості.) То яка ж роль відводиться на¬шим очам, вухам, носику, язичку?
IV. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів
— Всі перелічені вами органи називають органами чуття. Учитель прикріплює табличку з написом «Органи чуття (5)».
— Зверніть увагу на цифру 5. Вона означає, що в людини 5 органів чут¬тя. Давайте повторимо речення «В людини всього 5 органів чуття». Напри¬кінці уроку ми ще повернемося до цього числа.
А тема нашого уроку звичайно ж пов'язана зі словами, записаними на дошці, і звучить вона так: «Органи чуття. Гігієна органів чуття».
— Як ви розумієте слово «чуття»? З якими відомими вам словами воно схоже? (Почути, відчути, почуття)
— Що означає слово «гігієна»? (Гігієна — це наука, що вивчає догляд за людським тілом.)
— Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Що хочете почути, ви¬вчити? Чого навчитись?
Після відповідей учнів учитель пропонує їм зачитати, яких саме навчальних результатів він чекає від дітей (запис на дошці).
Очікувані результати Сьогоднішній урок допоможе:
а) вивчити органи чуття і догляд за ними;
б) навчитись аналізувати, за допомогою яких саме органів чуття ми сприй¬маємо різні властивості предметів, речей;
в) закріпити вміння працювати в колективі.
V. Об'єднання в «домашні групи», надання необхідної інформації
— У кожного з вас на парті лежить по одній кольоровій картці. Давай¬те об'єднаємось у групи за кольорами.
Діти об'єднуються у групи за кольорами. Визначається місце роботи кожної групи.
— Займіть свої місця. Давайте в кожній групі визначимо відповідаль¬ного за організацію роботи в групі. (Діти обговорюють самостійно канди¬датуру.) Я пропоную відповідальним, яких ви обрали, закріпити на гру¬дях бейджики з написом «Лідер».
— Щоб краще працювати в групах, прочитайте ще раз «Правила і по¬ради, що стосуються роботи в малих групах» (Додаток № І).
Діти знайомляться з порадами.
— Лідер слідкує за порядком у групі, визначає, в якому порядку ви бу¬дете обмінюватись інформацією.
— Давайте уточнимо, які питання вивчали члени кожної «домашньої групи». Яке питання вивчали діти, які мають картки зеленого кольору? («Очі — орган зору», стор. 170)
— Над якою темою працювали ті, кого об'єднали жовті картки? («Вуха — орган слуху», стор. 171)
— Діти, в яких картки синього кольору, готували повідомлення про орган нюху, тобто ніс (стор. 171).
— Статтю «Язик — орган смаку» (стор. 172) опрацювали дома учні, які отримали червоні картки.
— Зараз кожен із вас у своїй групі швидко розповість усе, що він за¬пам'ятав з вивчених запитань. Члени групи по закінченню виступу можуть задати питання для уточнення, внести поправки у відповіді своїх товаришів. І тільки після цього ви повинні будете опрацювати додаткову інформацію зі свого питання, запам'ятати її та розповісти своїм однокласникам.
V. Інтерактивна вправа. Вивчення нового матеріалу
— За моїм сигналом роботу в групах припиняєте. Час у вас обмеже¬ний. Зверніть увагу! Біля дошки працює «Бюро знахідок» (стіл, на якому викладені предмети, малюнки, блюдця з цукром, сіллю, мішечки з полот¬няної тканини з предметами всередині). Протягом роботи в групах коман¬дируйте в бюро по одному представнику від кожної групи для того, щоб відібрати необхідні предмети для унаочнення своїх знань. Представники підходять по одному, щоб я могла надати вам допомогу.
Протягом 7—10 хвилин учні працюють у домашніх групах. Подається звуко¬вий сигнал.
— Час вичерпано. Робота в «домашніх» групах скінчилась.
— Візьміть свої картки, на зворотньому боці кожної записане число. Тепер ми об'єднаємося в групи за однаковими числами, в експертні гру¬пи. Підійдіть усі, в кого записане число 1 (2, 3,4). В новоутворених групах ви повинні повідомити своїм однокласникам всю інформацію, над якою працювали в «домашніх» групах, використовуючи наочність, предмети, записи. Задавайте один одному запитання, які вам незрозумілі. Якщо вам важко дати відповіді, викликайте «Швидку допомогу» підняттям руки. («Швидка допомога» — учитель, який прикріплює собі бейджик із зобра¬женням червоного хреста.)
В експертних групах діти працюють протягом 7—10 хвилин. Знову по¬дається звуковий сигнал.
— Прошу всіх повернутись у свої «домашні групи». Ми спостерігали за вашою роботою і нам цікаво знати, про що ж ви дізнались, спілкуючись.
— Хто хоче повідомити інформацію, яка для нього сьогодні була дуже цікавою, яка протирічить вашим попереднім уявленням?
— Хто з товаришів, на вашу думку, найцікавіше розповідав? Я попро¬шу лідерів коротко інформувати, що саме ви вивчили (надається слово представнику кожної групи, виставляються малюнки, які використали при виступі лідери).
— Давайте ще раз назвемо, які органи чуття допомагають нам сприй¬няти довкілля. (Очі. Ніс. Вуха. Язик.)
— Скільки органів чуття ви назвали? (4)
— Пригадайте, як на початку уроку ми разом промовляли речення про кількість органів чуття у людини. Підніміть руку, хто готовий повто¬рити це речення.
— Отже, скільки органів чуття в людини? (В людини 5 органів чуття.)
— Скільки органів чуття ми ще не вивчили? (7)
 
Форум » Віртуальна школа. Місця » Кабінет молодшої школи » Органи Чуття (урок Захаревич О.П.)
Сторінка 1 з 11
Пошук: